En kortis

Blir ett kort litet inlägg idag.
 
Söndag igen.... Veckorna går så förbenat fort hinner varken till eller ifrån. Denna dagen har varit välldigt lång. Min sambo vaknade kl 04:00 då vi renoverar och hans hjärna gick på högvarv hur han skulle gör. Sen fick vi en timme till denna natt då vi gick över till vintertid. Frågar ni mig så tycker jag att det är onödigt med skiftet sommartid- Vintertid.
 
När klockan var 16:00 började tröttheten krypa på där jag stod och drog bort tappeter. Tittade på klockan och såg då att fan halvadagen är ju kvar. HI HI.. Fast nu när klockan är 22:15 då är jag pigg igen. Har precis kört ett 40 min långt cykelpass på min trainer som står uppställd i uterummet. Var jätte skönt. Man måste ju prioritera sin tid ingen sofffa med tv här inte. Framgång kommer inte av sig själv.
 
På förmiddagen var jag på gymet en sväng innan Byggmax öppnade och jag tog i så hårt att jag blev illamånde och nästa kräktes efteråt. Ha ha min sambo brukar säga att nu kommer dödar blicken fram då tar du i.... Känns att kroppen ändra sig och blir både mindre större och fastar. Det är ju bra.
 
Denna veckan som kommer är det höstlov så vi får se hur träningen kommer att se ut. Har lovat Thea ( min lilla tjej ) att vi ska testa nya cykelbanan vi fått. Hon cyklar och jag springer. Jätte bra att kombinera ihop det med barnen och lättare och lättare blir det. Nä nu är det dags att säga GodNatt
Godnatt från tokan som väljer cykeln framför soffan och tv....


Alla Medier .................

Varje dag på de olika internet sidorna man har som t.ex. instagram, ser man folk som lägger ut bilder på sina träningspass. Dom gör 1-2 pass per dag. Dom cyklar, springer, simmar ASSSS långt varje gång och oftast två pass per dag. Detta är vad man ser när man öppnar instagram. Ja man blir ju lätt knäckt på att se dessa bilder när man knappt och jämt kan få till ett 30 minuters pass eller att man är jätte glad när man får till det där passet. Men sanningen är att dom flesta lever, jobbar med träning av dessa personer. Ser jag bara på mig själv som är på jobbet mellan 7-16:30 varje dag.

 

Det är alltså 9.5 timme på jobbet sen har man ett fåtal timmar kvar innan kvällen kommer och man är ASSSSS trött. Maten ska fixas, läxor, trötta barn hemmets sysslor mm. Det gäller alltså att prioritera sitt liv. Min önskan är också att få jobba med träning och kunna leva på det. Men tyvärr så är det långt bort.

Utbildningarna är antagligen långt bort, kostar massor och är svåra att komma in på. Ja vad har man för vall. Mitt val är lätt gå till jobbet och köra mina MR patienter. Det optimala vore ju att få jobba med idrottsskador, då kanske jag kunde kör min MR det som jag kan. Men då bor jag helt fel. Skulle bo i en storstad där efterfrågan är större. Alltså får jag nöja mig med att prioritera den lediga tiden på kvällen. Tycker att andra också borde göra det. En promenad är inte fy skam mellan barnens aktiviteter. Man behöver inte cykla 10 mil för att var duktig mer bilder på dom som får till sin träning. Tycker ni är mycket duktigare än dom som jobbar med det.

Det är likadant när man kör olika cykellopp. Då blir man omkörd av en klunga på 10 stycken med texten cykelklubb på ryggen. Det första är att dom har bättre cykel och att dom ligger på rulle för att få bra tid. Vi som cyklar på en ok cykel tänk på att vi får bättre träning, vi får kämpa mer och vi har ingen som hjälper oss att får medvinden. Utan vi kommer i mål också fast lite bättre tränade. Så vi är också duktigare glöm inte detta. Anmäl er till stadens olika lopp. Det är så ni kan finna euforiska ögonblick. Jag kan, jag är grym ha det i tanken.

Ha nu en under bar Måndag och njut av det lilla

Kram på er



 

Vad är Lycka...........

Ja då har helgen gått. Jag har haft en skön helg med inga måsten. Utan bara tagit till vara på tiden. Det är ju viktigt ibland att stanna upp och bara vara. Livet har lugnat ner sig lite nu när fotbollen för tjejerna slutat. Nu har vi bara handboll och simning. Bara och bara.

I fredags så började jag läsa en bok om livet. Jätte intressant. Vad är lycka frågar dom sig. Jag tog till mig massor, speciellt om min drivkraft till träningen och varför jag gör det. I boken skriver dom att vi människor konstant jagar efter eurofotiska ögonblick och att det är vid euforiska ögonblicken som de flesta upplever sig lyckliga. Vilket blir ganska sällan. När jag läste detta så gick jag in i mig själv och tänkte på min drivkraft till träningen och varför jag hela tiden utmanar mig med nya lopp, nya tävlinga. Jo för att när jag går i mål och har klarat av en utmaning då är det ett euforiskt ögonblick och jag är lycklig. Efter att jag gått i mål så är jag lycklig ett tag men kännslan som kommer nästan direkt är tomheten. Vad ska jag göra nu, all träning som jag har lagt ner. Jag har bara en tom känsla inom mig Fast jag är Lycklig. Detta är mitt driv varför jag lägger ner så mycket tid på träning. Sen är det ioförsig för att få må bra, men kanske inte i den nivån av träningspass som jag lägger ner, utan där är jakten på euforiskt ögonblick.

Fan ( förlåt svordomen ) vad skönt att jag förståt mitt drivtill träningen. Sen är det ju mycket annat som ger mig euforiska ögonblick tex barnen. Igår kväll så var det Så mycket bättre på tv och Lisa Nilsson sjöng Vart du än går som Niklas strömstedt skrev till sin son. Mina tankar gick direkt till mina barn. Att jag finns där för dom även hur mycket man tjatar, skriker och arg på dom så är dom det bästa på jorden. Hur ska man kunna ta tillvar mer på tiden tillsamman än vad man gör. Mitt stora MINUS är att jag inte får var med dom mer än varannan vecka då dom är hos sin pappa varannan vecka . Jag lovar det känns så tomt och så ensamt. Man får liksom inte vara närvarande vid vardags grejer. För att överleva dessa veckor så tar man till alla knep som finns. Man vänder på det och säger att man får ju vara Mia en vecka. Men jag kan bara säga en sak det vill jag inte vara utan jag vill vara mamma Mia varje dag. Det andra är bara skit snack.



Träningen denna veckan blir

Söndag (idag) - Styrka överkropp 30 min intervall cykling

Måndag- Löpning 6 km (1 km X 6 i 5 minuterstempo)

Tisdag- Villa

Onsdag- Styrka överkropp 30 minuter intervall cykling

Torsdag- Löpning

Fredag-Vila

Lördag- Cykling distans

Ja som ni förstår inga barn denna veckan..............Nä nu ska jag fortsätta att läsa boken och se om några mer ahh upplevelser kommer. Puss och kram på er