Oj vad ont det gör ....

Höst träningen igång.

 


Skulle ha cyklat lång pass idag men eftersom det regnade så begav jag mig till gymet. Ska under hela hösten köra ett träningsprogram för att tränna hela kroppens stora musklerna. 
 
Dagens övningar var 
1: 4X10 Bänkpress
2: 5X10 Hantel rodd
3: 5X10 Press
 
30 minuters intevall cykling ( kom 11,5 km) 
 
Kan säga att efter ett halvårs villan med musklerna så känns det ganska mycket redan i armarna, dom skakar. HAHAHA. Började med väldigt lätta vikter. Jag känner mig inte så hemma i frivikts rummet med alla muskel knuttar som tar 120 kg i bänk press. Jag lyffte enbart stången idag. Den väger väll 20 kilo. Kändes att det var där jag fick börja. Man ska ju börja lätt och öka efter hand så då började jag med lätta vikter. Kommer ju kännas ändå i morgon. 
 
Imorgon blir det pass 2 av 3. Det är det som är så bra med detta träningsprogram 3 övningar x 3 tillfällen inte komplicerat utan lätt att komma ihåg. Sånt gillar jag. 
 
Köpt mig ett par boysbyxor idag. Jag försöker hänga med i modet. Tycker det är så snyggt på andra. Men vet inte om jag passar i det. Jag testar får vi se. 


Har även varit hos frisören och färgat håret och det känns så skönt att få lite höst färger och den grå tonen försvann. Hi hi. Emmas komentar när hon såg mitt gråa parti
- Mamma vad har du i håret
Jag har grå hår som mormor.
- Nej mamma du får inte bli gammal
Dom är ju ärliga i alla fall.
 


Nu ska jag ta mitt ny färgade hår mina nya byxor och åka och gör ett jour på jobbet. Nästa vecka är alla tillbaka från semestern, ska bli så skönt för vi orkar inte hålla detta tempo på dagar och jourer mer. Alla behövs och det är det bästa gäng som finns. 
 
Kram från lilla mig...
 
 
 

Kommentera här: