Klant klant gånger klant

Igår klanta jag till det. Satte hela min vikt på tummen. Så den gick ur led. Fick snabbt den tillbaka men smärtan var så ohållbar nästan så ont så det inte gjorde ont. Efter några timmar stod jag inte ut. Jag ringde då till mina kollegor på röntgen och frågade om jag kunde komma in och ta en bild för att se om det var något skadat. Det var det inte men doktorn tyckte att jag skulle gå till akuten och höra vad dom sa. Två timmar efter kom jag hem med handen i gips och sjukskriven i 2 veckor. En ledbandsskada. Jätte roligt. Bara smärtan vill släppa så skulle jag vara nöjd.

Får se det som lite semester nu i två veckor. Kommer väll krypa på vägen efter 1 dag men får jobba på det att vända på tanken. Tog en skön promenad förut och det kändes skönt att tänka på lite annat än smärtan 


Ja klant Fia säger jag bara nu blir det att åla och köpa ut smärtlindring. Kram och puss 

Kommentera här: