Alla Medier .................

Varje dag på de olika internet sidorna man har som t.ex. instagram, ser man folk som lägger ut bilder på sina träningspass. Dom gör 1-2 pass per dag. Dom cyklar, springer, simmar ASSSS långt varje gång och oftast två pass per dag. Detta är vad man ser när man öppnar instagram. Ja man blir ju lätt knäckt på att se dessa bilder när man knappt och jämt kan få till ett 30 minuters pass eller att man är jätte glad när man får till det där passet. Men sanningen är att dom flesta lever, jobbar med träning av dessa personer. Ser jag bara på mig själv som är på jobbet mellan 7-16:30 varje dag.

 

Det är alltså 9.5 timme på jobbet sen har man ett fåtal timmar kvar innan kvällen kommer och man är ASSSSS trött. Maten ska fixas, läxor, trötta barn hemmets sysslor mm. Det gäller alltså att prioritera sitt liv. Min önskan är också att få jobba med träning och kunna leva på det. Men tyvärr så är det långt bort.

Utbildningarna är antagligen långt bort, kostar massor och är svåra att komma in på. Ja vad har man för vall. Mitt val är lätt gå till jobbet och köra mina MR patienter. Det optimala vore ju att få jobba med idrottsskador, då kanske jag kunde kör min MR det som jag kan. Men då bor jag helt fel. Skulle bo i en storstad där efterfrågan är större. Alltså får jag nöja mig med att prioritera den lediga tiden på kvällen. Tycker att andra också borde göra det. En promenad är inte fy skam mellan barnens aktiviteter. Man behöver inte cykla 10 mil för att var duktig mer bilder på dom som får till sin träning. Tycker ni är mycket duktigare än dom som jobbar med det.

Det är likadant när man kör olika cykellopp. Då blir man omkörd av en klunga på 10 stycken med texten cykelklubb på ryggen. Det första är att dom har bättre cykel och att dom ligger på rulle för att få bra tid. Vi som cyklar på en ok cykel tänk på att vi får bättre träning, vi får kämpa mer och vi har ingen som hjälper oss att får medvinden. Utan vi kommer i mål också fast lite bättre tränade. Så vi är också duktigare glöm inte detta. Anmäl er till stadens olika lopp. Det är så ni kan finna euforiska ögonblick. Jag kan, jag är grym ha det i tanken.

Ha nu en under bar Måndag och njut av det lilla

Kram på er



 

Kommentera här: