Vad är Lycka...........

Ja då har helgen gått. Jag har haft en skön helg med inga måsten. Utan bara tagit till vara på tiden. Det är ju viktigt ibland att stanna upp och bara vara. Livet har lugnat ner sig lite nu när fotbollen för tjejerna slutat. Nu har vi bara handboll och simning. Bara och bara.

I fredags så började jag läsa en bok om livet. Jätte intressant. Vad är lycka frågar dom sig. Jag tog till mig massor, speciellt om min drivkraft till träningen och varför jag gör det. I boken skriver dom att vi människor konstant jagar efter eurofotiska ögonblick och att det är vid euforiska ögonblicken som de flesta upplever sig lyckliga. Vilket blir ganska sällan. När jag läste detta så gick jag in i mig själv och tänkte på min drivkraft till träningen och varför jag hela tiden utmanar mig med nya lopp, nya tävlinga. Jo för att när jag går i mål och har klarat av en utmaning då är det ett euforiskt ögonblick och jag är lycklig. Efter att jag gått i mål så är jag lycklig ett tag men kännslan som kommer nästan direkt är tomheten. Vad ska jag göra nu, all träning som jag har lagt ner. Jag har bara en tom känsla inom mig Fast jag är Lycklig. Detta är mitt driv varför jag lägger ner så mycket tid på träning. Sen är det ioförsig för att få må bra, men kanske inte i den nivån av träningspass som jag lägger ner, utan där är jakten på euforiskt ögonblick.

Fan ( förlåt svordomen ) vad skönt att jag förståt mitt drivtill träningen. Sen är det ju mycket annat som ger mig euforiska ögonblick tex barnen. Igår kväll så var det Så mycket bättre på tv och Lisa Nilsson sjöng Vart du än går som Niklas strömstedt skrev till sin son. Mina tankar gick direkt till mina barn. Att jag finns där för dom även hur mycket man tjatar, skriker och arg på dom så är dom det bästa på jorden. Hur ska man kunna ta tillvar mer på tiden tillsamman än vad man gör. Mitt stora MINUS är att jag inte får var med dom mer än varannan vecka då dom är hos sin pappa varannan vecka . Jag lovar det känns så tomt och så ensamt. Man får liksom inte vara närvarande vid vardags grejer. För att överleva dessa veckor så tar man till alla knep som finns. Man vänder på det och säger att man får ju vara Mia en vecka. Men jag kan bara säga en sak det vill jag inte vara utan jag vill vara mamma Mia varje dag. Det andra är bara skit snack.



Träningen denna veckan blir

Söndag (idag) - Styrka överkropp 30 min intervall cykling

Måndag- Löpning 6 km (1 km X 6 i 5 minuterstempo)

Tisdag- Villa

Onsdag- Styrka överkropp 30 minuter intervall cykling

Torsdag- Löpning

Fredag-Vila

Lördag- Cykling distans

Ja som ni förstår inga barn denna veckan..............Nä nu ska jag fortsätta att läsa boken och se om några mer ahh upplevelser kommer. Puss och kram på er

Kommentera här: